לא לוקחים סיכונים: צה"ל קרקע את מערך מטוסי אדיר ה- F 35

    קובי פינקלר No Comments on לא לוקחים סיכונים: צה"ל קרקע את מערך מטוסי אדיר ה- F 35

    מחשש לתקלה בכיסא המפלט, ולאחר החלטת הצבא האמריקני, החליטו גם בצה"ל לקרקע את מטוסי ה"אדיר" | בחייל מבהירים כי מפקד החיל יוכל לאשר גיחות מבצעיות ב-F-35 | כל מטוס שיימצא תקין יחזור מיידית לכשירות טיסה

    צילום: דובר צה"ל
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במערכת הביטחון התקבל מידע מהאמריקאים בדבר בעיה שקיימת בכסא המפלט של האדיר ה f 35. קצין בכיר בחיל האויר אומר שלאור העידכון החל ממחר בבוקר יבוצעו בדיקות בכל מערך האדיר והוא יקורקע לטיסות אימונים כשהמערך המבצעי ימשיך בפועלו.

    כרגע פועלים בישראל 33 מטוסי האדיר והגם שהסיכון קטן ביותר החליטו בחיל האויר לבדוק את המטוסים לפני כל טיסה ראשונה במשך 90 הימים הבאים. לפי גורם בכיר בחיל האויר לא נמצא סיכון בארץ אך החליטו לא לקחת סיכונים ולקרקע את המטוסים.

    דובר צה"ל נמסר כי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיים במוצאי השבת הערכת מצב ייעודית בעקבות מידע שהגיע מארה״ב אודות בדיקה להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35. לפי הנחיית היצרן על מנת להבטיח את תקינותם של מושבי המפלט, נדרשת בדיקה אשר מבטיחה את תקינותו של רכיב זה.

    בסיום הערכת המצב הורה מפקד חיל האוויר על בדיקת כלל סד״כ מטוסי ה״אדיר״ לפני טיסה ראשונה. זהו תהליך שיבוצע על ידי הצוותים הטכניים והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים. מפקד החיל  הדגיש כי על הבדיקות להעשות באופן קפדני ויסודי וזאת בכדי להחזיר את המערך לכשירות מלאה תוך שמירה על סטנדרט בטיחות גבוה.

    חיל האוויר הישראלי הינו חלק ממערך עולמי של מדינות המפעילות מטוס מסוג זה ופועל בשיתוף פעולה עם מקביליו ועם היצרניות, וזאת בכדי לעמוד בסטנדרט מחמיר ביותר, שנועד לשמור על בטיחות צוותי האוויר בפעילות אימונים ובפעילות מבצעית. נדגיש כי משימות מבצעיות אשר תדרשנה ממערך ה״אדיר״ עד לסיום בדיקת הסד״כ תהיינה באישור פרטני של מפקד החיל.

    הרקע לחשד לפגם הינו ממצא בודד שנמצא באחד ממטוסי חיל האוויר האמריקאי. המידע הובא לידיעת כל חילות האוויר המפעילים את מטוסים אלו ובכלל זאת לחיל האוויר הישראלי תוך הגדרת שיטת ומועדי הבדיקות הנדרשות על מנת להבטיח העדר כדורים פירוטכניים פגומים במושבי המפלט.

    עד כה, לא ידוע על ממצאים נוספים במטוסים שנבדקו בארה״ב. תפקיד הכדור הפירוטכני להיות חלק מתהליך הפלטה תקין של מושב המפלט. הבדיקה תבוצע על ידי הצוותים הטכניים של חיל האוויר לסד״כ המטוסים בימים הקרובים ובו תבחן כשירות כיסא המפלט. מטוס שייבדק ויימצא כתקין, יחזור מיידית לכשירות טיסה.



    0 תגובות